Retourbeleid
Bij Buitenflora willen we dat jij blij wordt van je bestelling en jarenlang kunt genieten van je aankoop. Onze kwekers en bezorgers doen er alles aan om bomen, struiken en hagen in topconditie bij je af te leveren. Wist je dat je bij ons ook gebruik kunt maken van een handige aanplantservice? Zo geef je je boom, haag of struik de beste start!
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Bij Buitenflora krijg je de mogelijkheid om je bestelling te retourneren. Hieronder leggen we je graag uit hoe dat in z’n werk gaat.
Je hebt een boom, haag of struik ontvangen met ernstige beschadigingen
Retourneren: bestelling niet aannemen
Hoewel kleine beschadigingen tijdens transport soms niet te voorkomen zijn, kan het gebeuren dat een product ernstig beschadigd is aangekomen. Denk hierbij aan gebroken takken of onherstelbare schade. In dat geval kun je ervoor kiezen de bestelling bij aflevering te weigeren. Stem dit ter plekke af met de chauffeur en neem contact op met onze klantenservice. Wij nemen het product mee terug en storten het volledige aankoopbedrag terug. Hier zijn geen retourkosten aan verbonden.
We lossen het graag voor je op
Heb je het product toch geaccepteerd en blijkt het ernstig beschadigd? Laat het ons weten! Onze klantenservice helpt je graag verder met een passende oplossing. Vaak kunnen we een vervangend exemplaar leveren, zodat je alsnog jarenlang plezier hebt van je aankoop.
Beschadigingen door eigen toedoen kunnen worden geretourneerd.
Je wilt je bestelling retourneren omdat het product niet naar wens is
Retourneren van natuurproducten
We hopen natuurlijk dat je tevreden bent met je bestelling, maar het kan gebeuren dat een product niet helemaal aan je verwachtingen voldoet. Als je boom, struik of haag nog niet is aangeplant, kun je contact opnemen met onze klantenservice. We denken graag met je mee om tot een oplossing te komen waar jij blij van wordt.
Let op: bomen, struiken, planten en andere levende producten vallen wettelijk gezien buiten het herroepingsrecht. Toch doen we bij Buitenflora niet moeilijk en zoeken we graag samen met jou naar een passende oplossing.
Voorwaarden voor retourneren
• De boom, struik of haag is nog niet geplant.
• Het product is goed verzorgd gebleven.
Je kunt er in dat geval voor kiezen om het product zelf kosteloos terug te sturen, of we halen het bij je op voor €39,95 aan retourkosten. Zodra we het product in goede staat hebben ontvangen, storten we het aankoopbedrag (minus eventuele retourkosten) terug op je rekening.
Tot 14 dagen kosteloos retourneren bij beschadiging
Is pas een paar dagen na bezorging duidelijk dat de boom, struik of haag ernstig beschadigd is? Geen probleem. Je hebt tot 14 dagen na ontvangst de mogelijkheid om de bestelling kosteloos te retourneren, zolang het product niet is aangeplant en goed is verzorgd.
Vragen over retourneren?
Twijfel je of jouw situatie in aanmerking komt voor retournering of wil je advies over wat je het beste kunt doen? Neem gerust contact op met onze klantenservice. We staan voor je klaar en helpen je graag verder.
Laat maar weten als je dit in een bepaalde tone of voice nodig hebt (bijvoorbeeld formeler of juist speelser), of als je het ook direct geschikt wil maken voor gebruik op een retourpagina van de webshop!